تماس باما

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی چیست؟
تاریخ انتشار نوامبر 2, 2020
نویسنده تیم تولید محتوا
دسته بندی آموزش
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

تیزر تبلیغاتی یکی از زیر مجموعه های تبلیغات رسانه ای می باشد. که توانسته در طی سال های گذشته بالاترین میزان اثرگذاری بر مخاطب را به خود اختصاص دهد. درواقع با توجه به پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده به راحتی دریافته ایم که تبلیغات از جمله مهم ترین عناصر ایجاد آگاهی، ترغیب و حتی یادآوری به مشتری به حساب می آید. از این طریق میتوان شناخت آنها را نسبت به یک محصول، برند و حتی یک شرکت افزایش داد.

زمانی که تبلیغات در بهترین و مناسب ترین حالت ممکن استفاده شود، انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان در بازار هدف نیز با سرعت بالایی صورت میگیرد. و حتی در سرعت چرخه عمر محصول نیز تاثیر می گذارد. هر چند انواع مختلفی از روش های تبلیغاتی وجود دارد اما تیزرهای تبلیغاتی، جایگاه خود را حفظ کرده اند.

تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که از این روش برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید؟ آیا فکر می کنید میتوانید از پس تهیه و تدوین تیزر برآیید یا باید آن را به شرکت یا شخصی باتجربه بسپارید؟

در ادامه این مقاله در نظر داریم در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

تیزر تبلیغاتی را بشناسید

منظور از تیزر در اصلاح، رفتاری است که از طریق نمایش های موضوعی، سعی در برانگیختن حس کنجکاوی در بیننده دارد. اما به طور کلی تیزر تبلیغاتی نوعی تکنیک است که از آن برای معرفی محصولات و یا خدمات در رسانه های دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرد.

اصلی ترین وظیفه تیزرهای تبلیغاتی، برانگیختن حس کنجکاوی در بیننده و تحریک آنهاست. اینکه تبلیغ برای چه بوده است. پیام تبلیغ چه بوده است. آیا قرار است محصولی را بفروشند؟ این تبلیغ برای کدام برند است؟ و…

همه ی اینها شما را در حالت کنجکاوی قرار می دهد تا در انتهای تیزر شما به همه جواب ها برسید و پیام تبلیغ را دریافت کنید.

 

تیزر تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد

 

استفاده از تیزر تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

خود را جای مخاطب قرار دهید. جذب کدام یک از روش های تبلیغ می شوید؟ آیا فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی برای شما جذاب تر است؟ یا اینکه مطالعه متن جذابیت ویژه ای برای شما دارد؟

باید بدانید ساخت تیزر تبلیغات باعث می شود تا شما یک مزیت رقابتی خاص نسبت به رقبای خود داشته باشید. به کاربرانتان نشان خواهید داد که زمانی را صرف تولید محتوا کرده اید و برای آنها ارزش قائل هستید. به عبارتی یک قدم جلوتر از رقبا قرار دارد. اما چه مزایای دیگری وجود دارد؟

 

* مورد قبول تر از متن است

این روزها ویدئوها روشی بسیار تاثیرگذار برای تبلیغات به حساب می آیند. آمار و ارقام متعددی هم این مسئله را به اثبات رسانده اند. همچنین میتوان گفت که ویدئو، یک کانال بسیار قوی برای جذب گروه های سنی خاص از کاربران شناخته می شود.

 

* قابلیت اشتراک گذاری آن بالا است

در صورتی که یک ساخت تیزر تبلیغاتی بامزه و سرگرم کننده بسازید، هیچ چیز مانع کاربران برای اشتراک گذاری آن با آشنایان نخواهد شد. زمانی که ویدئویی از جانب دوستان و آشنایان به اشتراک گذاشته می شود، بدون آگاهی از این موضوع که برای ساخت تیزر، اپلیکیشنی را به نمایش میگذارد که ممکن است برای آنها نیز کاربردی باشد، ویدیو را تماشا خواهند کرد.

 

* در آگاهی از برند تاثیرگذار است

از جمله بهترین روش ها برای ساخت تیزر تبلیغاتی موثر، افزودن لوگو یا آیکون کوچک اپلیکیشن به ویدئو است. از این طریق کاربران همواره برند شما را به خاطر خواهند سپرد. زمانی که محصولی با کیفیت از برند خود را توسعه دهید و کاری کنید که وقتی مشتریان به سرویس هایتان نیاز دارند، به کمپانی شما بازگردند. ساخت اپلیکیشن بی نظیر به تنهایی کافی نیست و باید اپلیکیشن را در معرض دید کاربران قرار دهید.

 

یک تیزر تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه و حرفه ای به عاملی تاثیرگذار در جذاب مشتری تبدیل شده است. در واقع زمانی که شما به عنوان مدیر یک مجموعه وارد بازار رقابت می شوید، میبینید که برندهای بسیار زیادی در حوزه فعالیت شما مشغول هستند. از روش های مختلفی برای انتقال پیام خود استفاده می کنند. که تبلیغات از جمله مهم ترین آنها به حساب می آید.

هر کدام از تیزرهای تبلیغاتی که ساخته می شود، باید شناخت دقیقی از مخاطب داشته باشد. یعنی بداند که کدام قشر از جامعه را درگیر می کند و در نهایت آنها را به مشتری بالقوه می کشاند. به عنوان مثال: اگر بخواهید برای نوجوانان تبلیغ کنید باید قالب تیزر با افکار و علایق آنان هم خوانی داشته باشد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که یک تیزر از نظر استراتژیک باید بی نقص باشد و دارای مفهومی خلاقانه باشد وصحیح اجرا شود.

آیا میدانید که انواع مختلفی از تیزر تبلیغات وجود دارد؟

 

انواع تیزر تبلیغاتی را بشناسید

انواع تیزرهای تبلیغاتی را بشناسید

در حال حاضر چندین مدل تیزر وجود دارد که بسیار مورد توجه قرار گرفته اند:

 

*تیزرهای انیمیشنی

از زمانی که کامپیوتر، نرم افزارهای مرتبط با آن و البته انیمیشن سازی به دنیا معرفی شده. میتوان گفت که گروه های سنی خاصی با آن درگیر هستند. در گذشته اغلب کودکان و نوجوانان پای ثابت و جزء طرفداران پرو پا قرص این تیزرها به حساب می آمدند. اما امروزه از تیزرهای انیمیشنی در حوزه تبلیغات نیز استفاده می شود. به گونه ای که توانسته نظر بسیاری را به سمت خود جلب نماید.

 

* تیزرهای رئال

تیزرهای تلویزیونی رئال که به صورت یک تبلیغ تلویزیونی و واقعی هستند و به معرفی محصول به صورت حقیقی با همه اشکال و نوع واقعی محصول ساخته میشوند که به گروه سنی عام مربوط میباشد و تمام اقشار مردم را مورد مخاطب قرار میدهد.

 

* تیزرهای رئال انیمیشن

تیزرهایی که تلفیقی از واقعیت و انیمیشن میباشد که هم از انیمیشن استفاده شده و هم از یک موضوع واقعی.

 

کلام آخر

در این محتوا شما را با نکات مهم مرتبط با تیزر تبلیغاتی آشنا کردیم. حال میدانید که یک تیزر موفق و خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. البته بهره گیری از یک تیزر تبلیغاتی خوب میتواند چه ویژگی هایی را برای شما به همراه داشته باشد. البته در رابطه با انواع مختلف تیزر نیز صحبت کردیم. با این حال میدانیم که ساخت تیزر کار ساده ای نبوده و به خلاقیت، نوآوری و تجربه و آشنایی با اپلیکیشن های خاص نیاز دارد. خوشبختانه شرکت تک تیزر با فراهم آوردن تمامی این شرایط میتواند به شما کمک کند تا در راستای تبلیغاتی نوین و صحیح گام بردارید.

تنها کافیست به بخش تماس باما مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
نظر خود را در رابطه با این مطلب ذکر کنید

بلاگ

مطالب مشابه دیگر